Φρένο στους παράνομους διορισμούς στο Δημόσιο - εκτός ΑΣΕΠ οι κάτοχοι «πλαστών» πτυχίων

loading...
Φραγμό στο φαινόμενο του διορισμού στο Δημόσιο κατόχων παράνομων τίτλων σπουδών βάζει το υπουργείο Παιδείας αποκλείοντας από τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ -κατ’ εφαρμογή του νόμου Γιαννάκου και της επέκτασής του με τον νόμο Φίλη- τα σχολεία που εξέδιδαν τα λεγόμενα «πλαστά» πτυχία και τους αποφοίτους τους από το 1998.
Του Μάριου Αραβαντινού
Πρόκειται για τους αποφοίτους συνολικά 17 ιδιωτικών σχολείων-εκπαιδευτηρίων ανά την επικράτεια οι οποίοι θα υποχρεωθούν να δώσουν νέες εξετάσεις ώστε να τους χορηγηθούν νόμιμοι τίτλοι. Τούτο δεν ισχύει μόνο για όσους αναμένουν διορισμό, ή επρόκειτο να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, αλλά και για τους ήδη διορισμένους στο Δημόσιο, ενώ λεπτομέρειες για τη διεξαγωγή των εξετάσεων θα ανακοινωθούν σύντομα από το υπουργείο Παιδείας.
Τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια που εξέδιδαν τους παράνομους τίτλους είναι σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας τα εξής:
1.«ΣΧΟΛΕΣ ΕΥΡΩΠΗ»
2.«ΤΟΜΗ»
3.«ΑΘ. ΛΕΚΚΑ»
4.«ΚΟΡΜΑΝΟΥ»
5.«ΠΙΣΣΑΛΙΔΟΥ»
6.«Ε.ΒΑΡΩΣΗ»
7.«ΑΣΤΕΡΩ ΓΑΓΑΝΕΛΗ»
8.«Λ.ΑΣΗΜΑΚΗ»
9.«Ι.ΜΠΑΖΟΥΚΗ»
10.«ΣΠΑΡΗ ΒΑΝΑ»
11.«ΛΑΡΙΣΑΪΚΗ»
12.«ΒΑΪΤΣΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ»
13.«ΒΑΜΒΑΚΑΛΙΝΑ ΜΑΡΙΑ»
14.«MAKΡΙΔΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ»
15.«ΠΑΠΑΕΥΘΥΜΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ»
16.«ΚΟΥΖΕΛΕΑΣ»
17.«ΓΙΑΤΣΟΥ ΜΑΤΙΚΑ»
Από τα παραπάνω ιδιωτικά σχολεία των οποίων οι τίτλοι θεωρούνται παράνομοι, δύο βρίσκονται στην Άρτα, ένα στη Βοιωτία, τρία στη Θεσσαλονίκη, ένα στις Σέρρες, ένα στην Αττική, δύο στα Τρίκαλα και επτά στη Λάρισα.

Πώς καταδολίευσαν τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ

Η υπόθεση, μέρος της οποίας έχει αποκαλύψει στο παρελθόν το περιοδικό Hot Doc φέρνοντας στο φως στοιχεία για τον τρόπο λειτουργίας συγκεκριμένων ιδιωτικών σχολών, αφορά χιλιάδες σπουδαστές ανά την Ελλάδα οι οποίοι έλαβαν με αδιαφανείς διαδικασίες πτυχία με βαθμό «άριστα» καταφέρνοντας να διοριστούν στο Δημόσιο.
Στην πραγματικότητα, όπως αναφέρει και η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ), οι παράνομοι τίτλοι έδωσαν τη δυνατότητα στους απόφοιτους αυτούς να καταδολιεύσουν διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ με αποτέλεσμα να εργάζονται σήμερα στο στενό και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, σε θέσεις τις οποίες αξιοκρατικά θα έπρεπε να έχουν καταλάβει παιδιά που αποφοίτησαν με τον ιδρώτα τους.
Στη μηχανή παραγωγής των παράνομων αυτών τίτλων ενεπλάκησαν τοπικοί παράγοντες πολιτικών κομμάτων και διοικητικά στελέχη της εκπαίδευσης εξ ου και η ΟΙΕΛΕ αναφέρει πως «διόλου τυχαία οι κυβερνήσεις από το 2007 έως το 2014 δεν έθεσαν σε εφαρμογή το Νόμο Γιαννάκου που όριζε ρητά την επανεξέταση των κατόχων των μαϊμού τίτλων για να προστατεύσουν τα ‘’δικά τους παιδιά’’ που είχαν αναμιχθεί στο σκάνδαλο».
Σημειώνεται πως από την άνοιξη του 2014 το θέμα τέθηκε από την ΟΙΕΛΕ προ των ευρωπαϊκών Αρχών με αποτέλεσμα η Κομισιόν να ζητήσει τη λήψη μέτρων για την καταπολέμηση της αδιαφάνειας στην ιδιωτική εκπαίδευση. «Αποτέλεσμα των ευρωπαϊκών οδηγιών ήταν η ψήφιση του άρθρου 28 του Ν. 4415/2016 αλλά και η σημερινή εξέλιξη με την ανακοίνωση εξετάσεων για τους κατόχους των παράνομων τίτλων» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία.

Τα στοιχεία και οι μαρτυρίες αποτυπώνουν το μέγεθος του σκανδάλου

Με το ζήτημα των παράνομων τίτλων σπουδών ασχολήθηκε εκτενώς το Hot Doc πριν από περίπου δύο χρόνια όταν έφερε στο φως στοιχεία και μαρτυρίες εμπλεκομένων οι οποίες αποτυπώνουν ανάγλυφα το μέγεθος του σκανδάλου που συντελείτο στους κόλπους της ιδιωτικής εκπαίδευσης. 
Αναλυτικά το ρεπορτάζ:
Όταν στα τέλη του 2005 αποκαλυπτόταν το σκάνδαλο των μη νόμιμων πτυχίων που εξέδιδαν δύο ιδιωτικά τεχνικά εκπαιδευτήρια της Άρτας, οι «Σχολές Ευρώπη» και το ΤΕΕ «Τομή», κανένας δεν μπορούσε να φανταστεί το μέγεθός του. Μέσα σε λιγότερο από μία δεκαετία, από το 1999 έως το 2006, τα δύο εκπαιδευτήρια είχαν καταφέρει να εκδώσουν περισσότερα από 2.000 πτυχία, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν από τους σπουδαστές προκειμένου να «εισβάλουν» στο δημόσιο. Όλοι οι μαθητές εμφανίζονταν ως αριστούχοι. Κατάφερναν έτσι να συμπληρώνουν τον απαιτούμενο αριθμό μορίων και να παίρνουν την πολυπόθητη θέση στο δημόσιο, ανεξαρτήτως αν σημείωναν ή όχι υψηλή βαθμολογία στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ. Η εκπαίδευση είχε γίνει επιχείρηση, και η αγορά εργασίας έρμαιο στα χέρια εκείνων που μπορούσαν να πληρώσουν για λογαριασμό των παιδιών τους.  
Ενδεικτική είναι η μαρτυρία γυναίκας κατά τη διάρκεια εξέτασής της στο πλαίσιο Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης η οποία  απαιτούσε από το ιδιωτικό σχολείο της Άρτας το οποίο βρίσκεται στη λίστα του υπουργείο Παιδείας να βοηθήσει με οποιονδήποτε τρόπο, θεμιτό ή αθέμιτο, τα παιδιά της να γίνουν δημόσιοι υπάλληλοι. «Όταν έγραψα τα παιδιά στο σχολείο, ζήτησα να μπαίνει καλός βαθμός. Γι’ αυτό πλήρωνα ιδιωτικό σχολείο. Για να βρουν αργότερα δουλειά, διότι για να διοριστεί κάποιος, μετράει ο βαθμός. Όσοι μαθητές, απ’ όσο γνωρίζω, δεν πήραν καλό βαθμό πήγαν στη διευθύντρια και ζήτησαν πίσω τα χρήματά τους, γιατί θεώρησαν ότι το πτυχίο τους με τόσο χαμηλό βαθμό δεν είχε καμία αξία», ανέφερε χαρακτηριστικά. 

Διορισμοί στο ΕΣΥ, στον Στρατό, ακόμη και στην Τράπεζα της Ελλάδος

Στην ιστοσελίδα του εκπαιδευτηρίου «Σχολές Ευρώπη», η οποία δεν υπάρχει πια, δεδομένου ότι μετά το σκάνδαλο το ΤΕΕ έβαλε λουκέτο, διαφημιζόταν, μεταξύ άλλων, η επιτυχία της σχολής, ενώ δημοσιεύονταν τα ονόματα των μαθητών που κατάφεραν να κερδίσουν μια θέση στο δημόσιο. Μόνο το 2004, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδινε στη δημοσιότητα η ίδια η σχολή, διορίστηκαν σε νοσοκομεία, κέντρα υγείας και ψυχιατρεία ανά την Ελλάδα, σε σώματα ασφαλείας και στον Στρατό, ακόμη και στην Τράπεζα της Ελλάδος, 81 σπουδαστές, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι κάτοχοι «πλαστού» πτυχίου.
Όταν, έπειτα από καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ, άρχισε να ξετυλίγεται το κουβάρι της διαφθοράς στα δύο ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα, η τότε διοίκηση του υπουργείου Παιδείας διέταξε τη διεξαγωγή Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (ΕΔΕ). Οι μαρτυρίες των καθηγητών και των υπαλλήλων που κλήθηκαν να καταθέσουν στο πλαίσιο της ΕΔΕ, που είχε αναλάβει να πραγματοποιήσει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Ιωαννίνων, είναι ενδεικτικές του τρόπου με τον οποίο λειτουργούσαν τα δύο εκπαιδευτήρια.
«Πολλά άτομα δεν έρχονταν καθόλου στο μάθημα. Εντούτοις έπαιρναν πτυχίο. Διαπίστωσα ότι μαθητές με περίπου 170 απουσίες (περισσότερες από 100 πάνω από το όριο, το οποίο υπολογίζεται στις 64) πήραν τίτλους. Η γραμματεία μάς πίεζε να μην βάζουμε απουσίες για να μην απορριφθούν οι μαθητές. Είναι αυτονόητο ότι δεν βάζαμε απουσίες σε αυτούς που έλειπαν. Μας πίεζε να παρανομούμε στο θέμα αυτό ο ιδιοκτήτης», ανέφερε στην κατάθεσή της καθηγήτρια του εκπαιδευτηρίου «Σχολές Ευρώπη», ενώ άλλος διδάσκων κατέθετε: «Ξεκίνησα τις πρώτες ημέρες να παίρνω απουσιολόγιο με την πρόθεση να καταχωρίζω απουσίες, αλλά εξαιτίας πιέσεων της γραμματείας και έμμεσης απειλής για απόλυση, δεν επέμεινα στην εφαρμογή του νόμου. Τα απουσιολόγια τα κρατούσαν οι ίδιοι, τα συμπλήρωναν και με ανάγκαζαν να υπογράφω. Παρακολουθούσαν το μάθημά μου περίπου 8-10 άτομα. Στις εξετάσεις προσήλθαν 40 άτομα, τα οποία δεν γνώριζα παντελώς». Στο ίδιο κλίμα και η μαρτυρία τρίτου καθηγητή, ο οποίος κατήγγειλε τη διοίκηση του σχολείου ότι πλαστογραφούσε την υπογραφή του σε απουσιολόγια τα οποία ο ίδιος δεν είχε δει ποτέ.

Πτυχία ακόμη και σε μαθητές - καθηγητές του εαυτού τους

Όπως εύκολα διαπιστώνει κανείς, ο σπουδαστής θα έπαιρνε το πτυχίο του, ακόμη κι αν δεν είχε παρακολουθήσει κανένα από τα μαθήματα. Μάλιστα, τα εκπαιδευτήρια φρόντιζαν να το πάρει και με εξαιρετικά υψηλή βαθμολογία. «Έπρεπε το γραπτό να βαθμολογείται πάντα με είκοσι. Στην πρώτη εξεταστική, που βαθμολόγησα αντικειμενικά τα δέκα πρώτα γραπτά, απειλήθηκα με απόλυση. Ο ιδιοκτήτης μάς υποχρέωνε να αλλοιώνουμε τα γραπτά», κατέθεσε για παράδειγμα καθηγητής του ΤΕΕ «Σχολές Ευρώπη» για να συμπληρώσει: «Στα γραπτά γίνονταν παρεμβάσεις, δηλαδή αλλαγές ολόκληρου του γραπτού». 
Σε άλλη μαρτυρία αναφερόταν: «Βαθμολογούσα πάντοτε αντικειμενικά, όμως την επόμενη ημέρα μου έδιναν πίσω τα ίδια γραπτά ως αδιόρθωτα και διαπίστωνα ότι ήταν εντελώς διαφορετικά. Προφανώς είχαν καταστρέψει τα πραγματικά γραπτά και τα είχαν αντικαταστήσει με γραπτά τα οποία δεν μπορούσαν να βαθμολογηθούν με βαθμό μικρότερο του 20. Σε άρνησή μου να βαθμολογήσω με 20 γραπτό κατώτερης επίδοσης, ο γραμματέας της Επιτροπής και καθηγητής του δημοσίου, πιέζοντάς με, μου είπε ‘’όπου κι αν πας θα με βρεις μπροστά σου, εγώ κάνω κουμάντο εδώ’’».
«Βαθμολογούσαμε όλους τους μαθητές με 20, κατόπιν πιέσεων της γραμματείας, η οποία μας υποχρέωνε με την απειλή της απόλυσης. Επίσης βαθμολογούσαμε με 20 μαθητές τους οποίους δεν είχαμε δει ποτέ να παρακολουθούν τα μαθήματά μας», έλεγε άλλος καθηγητής. 
Όπως αποδείχτηκε από την έρευνα, από τα δύο ιδιωτικά εκπαιδευτήρια της Άρτας πήραν πτυχίο μαθητές που κατείχαν πολλαπλά μαθητικά μητρώα, μαθητές που είχαν υπερβεί κατά πολύ το όριο των αδικαιολόγητων απουσιών που ορίζει ο νόμος, μαθητές που είχαν εγγραφεί παράνομα στη σχολή, μαθητές που δεν είχαν καν φοιτήσει, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα εκείνο μαθήτριας η οποία έλαβε πτυχίο με βαθμό «άριστα 20» ενώ παράλληλα φοιτούσε στη Γυμναστική Ακαδημία της Αθήνας, και τουλάχιστον 15 μαθητές που παρανόμως υπήρξαν και καθηγητές των ΤΕΕ αυτών κατά την ίδια περίοδο και αξιολογούσαν τον εαυτό τους!
                                               πηγη
loading...
Share on Google Plus

About george makis

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου